مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

زخم بدخیم و زخم سرطانی (7روش درمان)

زخم بدخیم ناشی از سلول های سرطانی هستند که به پوست و رگ های خونی آن حمله می کنند عدم درمان زخم معده‌ای که متورم شده یا جای زخم باقی می‌گذارد می‌تواند دستگاه گوارش را مسدود کند.
زخم بدخیم

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

زخم سرطان چیست؟

زخم بدخیم و سرطان های زخم زا گاهی سرطان های قارچی (تومور) یا زخم نامیده می شوند. زخم سرطان ها می توانند به شکل قارچ یا گل کلم رشد کنند. این زخم ‌ها زمانی شروع می‌شوند که تومور در حال رشد در زیر پوست، سطح پوست را بشکند. آن ها همچنین می توانند از سرطان های پوست مانند: سرطان غیر ملانوم ایجاد شوند.

که علائم آن عبارتند از:

زخم بدخیم اولین علامت سرطان پوست غیر ملانوما معمولاً ظاهر شدن یک توده یا لکه تغییر رنگ روی پوست است که پس از چند هفته باقی می ماند و به آرامی طی ماه ها یا گاهی سال ها پیشرفت می کند. این سرطان یا تومور است. در بیشتر موارد، توده های سرطانی قرمز و سفت هستند و گاهی اوقات به زخم تبدیل می شوند، در حالی که لکه های سرطانی معمولاً صاف و پوسته پوسته هستند. سرطان پوست غیر ملانوما اغلب در مناطقی از پوست که به طور منظم در معرض نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، گوش ها، دست ها، شانه ها، قسمت بالایی سینه و پشت ایجاد می شود.

چه افرادی دچار زخم های سرطانی می شوند؟

زخم بدخیم و زخم های سرطانی، زخمی بسیار نادر هستند. اما، آن ها می توانند در نواحی از بدن ظاهر شوند که عبارتند از:

پستان، سر و گردن.
قفسه سینه، بازوها و پاها.
اندام تناسلی.
زخم‌ بدخیم می ‌توانند به ۲ روش مختلف شروع شوند:
آن ها می توانند از یک تومور اولیه (جایی که سرطان شروع شد)
تومور ثانویه (سرطان به قسمت دیگری از بدن گسترش می یابد) رشد کنند.

زخم بدخیم ناشی از تومورهای اولیه:

حتی زمانی باشد که آن ها علائم سرطان، به عنوان مثال: یک توده در سینه خود را داشته باشند. سرطانی که برای چندین ماه یا سال درمان نشده باشد، می تواند به سمت بالا و داخل پوست رشد کند. سپس می تواند از طریق پوست نفوذ کند و باعث ایجاد زخم باز در سطح پوست شود.

زخم های قارچی ناشی از تومورهای ثانویه:

تومور ثانویه توموری است که از یک محل اولیه به سایر نقاط بدن گسترش یافته است. توموری که به خون و سیستم لنفاوی گسترش می ‌یابد می ‌تواند به پوست برود. این می تواند به یک تومور زخمی تبدیل شود، اما نادر است. پس از پایان درمان، همیشه در جلسات پیگیری شرکت کنید. تا پزشک شما بتواند علائم اولیه مشکلات را تشخیص دهد.

زخم سرطان چگونه ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

برای برخی افراد، یک تومور زخمی ناراحت کننده ترین جنبه سرطان آن ها است. این که زخم چگونه بر شما تأثیر می گذارد به جایی که روی بدن شما قرار دارد بستگی دارد.

اگر بسیار قابل مشاهده باشد، مانند روی صورت شما، می تواند بر احساس شما در مورد خودتان تأثیر بگذارد.زخم در نزدیکی مفصل یا زیر بغل می تواند بر نحوه حرکت شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است دردناک یا خارش دار باشد.

زخم در ناحیه تناسلی یا سینه ممکن است باعث خجالت شما شود. به خصوص زمانی که یک پزشک یا پرستار در حال معاینه یا درمان شما هستند ممکن است سخت باشد.زخم های سرطانی نیز می توانند بوی نامطبوع نشت دهند. این می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. البته تعداد کمی از افراد داشتن یک تومور زخمی را آنقدر ناراحت کننده می دانند که وجود آن را انکار می کنند.

آشنایی با سرطان دهان و زخم های آن:

سرطان دهان، جایی است که تومور در بخشی از دهان ایجاد می شود. ممکن است روی سطح زبان، داخل گونه ها، سقف دهان (کام)، لب ها یا لثه ها باشد.

تومورها همچنین می توانند در غدد تولید بزاق، لوزه ها در پشت دهان و بخشی از گلو که دهان شما را به نای شما وصل می کند، ایجاد شوند. با این حال، این موارد کمتر رایج هستند.

علائم سرطان دهان:
علائم سرطان دهان عبارتند از:

زخم های دهانی که دردناک هستند و در عرض چند هفته بهبود نمی یابند.
توده های غیر قابل توضیح و مداوم در دهان یا گردن که از بین نمی روند.
لق شدن دندان ها یا سوکت های بدون دلیل که پس از کشیدن بهبود نمی یابند.
بی حسی غیر قابل توضیح، مداوم یا احساس عجیب در لب یا زبان گاهی اوقات، لکه های سفید یا قرمز روی مخاط دهان یا زبان می توانند علائم اولیه سرطان باشند،
بنابراین باید بررسی شوند.تغییرات در گفتار، مانند لب اگر این علائم در عرض ۳ هفته بهبود نیافتند، به ویژه اگر مشروبات الکلی یا سیگار می کشید، به پزشک عمومی یا دندانپزشک مراجعه کنید.

بهترین روش درمان زخم

دلایل سرطان دهان:

دلایل متعددی برای ایجاد زخم های دهان وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق زخم های دهان سرطانی نیستند. در مقایسه با سایر سرطان ها، سرطان دهان غیر معمول است اما اغلب به صورت زخم ظاهر می شود. سرطان حفره دهان و درمان آن تأثیر قابل توجهی بر بلع، غذا خوردن، گفتار، ظاهر، خودانگاره، عملکرد اجتماعی و کیفیت زندگی بیمار دارد. اگرچه غیر معمول است، اما به دلیل این تأثیر، تمرکز نامتناسبی روی سرطان دهان وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن در وضعیت پیشرفته بیماری حضور دارند. ما می دانیم که تشخیص زودهنگام سرطان دهان منجر به درمان کمتر تهاجمی، نرخ درمان بهتر و در نتیجه کیفیت زندگی بهتر می شود.

زخم بدخیم چیست؟

زخم بدخیم یک ضایعه سرطانی باز پوست است که ممکن است در حال تخلیه باشد. ممکن است مانند یک حفره یا ناحیه باز روی سطح پوست به نظر برسد. همچنین ممکن است به صورت برآمدگی های پوستی یا زائده های نامنظم روی سطح پوست ظاهر شود. زخم ممکن است به دلیل سرطان اولیه ایجاد شود یا ممکن است از محل دیگری به پوست سرایت کند. سرطان هایی مانند سینه، سر و گردن، پوست اولیه، مقعد، رکتال، دستگاه گوارش و لنفوم شایع ترین انواعی هستند که باعث ایجاد زخم های بدخیم می شوند.

زخم بدخیم ناشی از حمله سلول های سرطانی به پوست و لنف و عروق خونی آن است. آن ها باعث مرگ بافت می شوند که می تواند منجر به التهاب و منجر به عفونت، خونریزی، بو و تخلیه از زخم شود. گاهی اوقات زخم بسیار دردناک می شود. زخم های بدخیم می توانند بر کیفیت کلی زندگی فرد تأثیر بگذارند. آن ها می توانند استقلال را محدود کنند و باعث ناراحتی عاطفی شوند. ارزیابی مداوم این زخم ها مهم است.

خون ریزی در زخم های بدخیم:

خون ریزی در زخم های بدخیم شایع است. ضایعه ممکن است در رگ های خونی فرسایش یابد یا سطح زخم به راحتی آسیب دیده و شروع به خون ریزی کند. هر پانسمانی که با سطح زخم تماس پیدا می کند ممکن است بچسبد و در هنگام کنده شدن زخم بتواند پاره شود. رقیق کننده های خون (مانند آسپرین، وارفارین یا هپارین) نیز خطر خون ریزی را افزایش می دهند. اگر خون ریزی ادامه یابد، پزشکان شما ممکن است توقف رقیق کننده های خون را در نظر بگیرند. تیم پزشکی شما ممکن است این گزینه های مدیریتی را برای کاهش خون ریزی پیشنهاد کند:

پانسمان را با دقت بردارید.
استفاده از پانسمان های مخصوص زخم که نمی چسبند یا به لخته شدن خون کمک می کنند.
پانسمان را قبل از برداشتن با آب خیس کنید.
اگر متوجه خونریزی شدید، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی زخم فشار وارد کنید و با تیم مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

کاری که تیم پزشک متخصص شما می تواند انجام دهد:

زخم بدخیم ،تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است درمان زخم بدخیم را با جراحی، پرتودرمانی یا شیمی درمانی پیشنهاد کند. اما اگر وضعیت سلامتی شما ضعیف است، اگر زخم بدخیم خونریزی دارد و یا اگر قسمت ‌های مجاور بدن را درگیر می‌کند، این ممکن است گزینه‌ ای نباشد. با این حال، پرتوهای تسکینی ممکن است اندازه ضایعه بدخیم را کاهش دهد و علائمی مانند: خونریزی یا تخلیه را بهبود بخشد. مدیریت زخم بدخیم شامل اهداف زیر است:

جلوگیری از عفونت، ارتقاء راحتی و بهینه سازی کیفیت زندگی شما. پزشک متخصص شما بر روی مسائلی مانند درد، خونریزی، بو، عفونت، تخلیه بیش از حد و ناراحتی عاطفی تمرکز خواهد کرد. آن ها یک پانسمان مخصوص زخم را برای کمک به مدیریت این علائم ارائه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه زخم پارسیان