مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

درمان زخم سرطانی در مشهد

درمان زخم سرطانی در مشهد کار دشواری نیست و با مراجعه به کلینیک‌های معتبر می‌توانید علائم آن‌ها را کاهش دهید. زخم سرطانی نوعی عارضه روی پوست است که ممکن است با ترشحاتی همراه باشد و به صورت برآمدگی‌هایی بر روی پوست ظاهر شوند. علت این زخم‌ها می‌تواند سرطان یا روش‌های درمانی سرطان باشد. درمان این زخم به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و با توجه به نوع سرطان و وضعیت بیمار متفاوت خواهد بود. زخم‌های سرطانی چگونه درمان می‌شوند؟ روش درمان زخم سرطانی در مشهد به نوع سرطان، محل ایجاد تومور، بافت سرطانی و وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد. برای درمان زخم‌ سرطانی از روش‌های زیر استفاده می‌شود:
زخم سرطانی در مشهد

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد


درمان زخم سرطانی در مشهد کار دشواری نیست و با مراجعه به کلینیک‌های معتبر می‌توانید علائم آن‌ها را کاهش دهید. زخم سرطانی نوعی عارضه روی پوست است که ممکن است با ترشحاتی همراه باشد و به صورت برآمدگی‌هایی بر روی پوست ظاهر شوند. علت این زخم‌ها می‌تواند سرطان یا روش‌های درمانی سرطان باشد. درمان این زخم به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و با توجه به نوع سرطان و وضعیت بیمار متفاوت خواهد بود.

زخم‌های سرطانی چگونه درمان می‌شوند؟

روش درمان زخم سرطانی در مشهد به نوع سرطان، محل ایجاد تومور، بافت سرطانی و وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد. برای درمان زخم‌ سرطانی از روش‌های زیر استفاده می‌شود:

جراحی

با توجه به نوع و اندازه تومور ممکن است کل یا بخشی از تومور برداشته شود و شاید بیمار به پیوند پوست نیاز پیدا کند؛ در این صورت، از پوست یک بخش دیگر از بدن استفاده و محل خارج کردن تومور پوشانده می‌شود. با توجه به اینکه امکان خونریزی در زخم‌های بدخیم وجود دارد، جراحی همیشه پاسخگو نیست و ممکن است برای درمان زخم سرطانی در مشهد از روش‌های دیگری استفاده شود.

شیمی درمانی

یکی دیگر از راه‌های درمان زخم سرطانی در مشهد، استفاده از داروهای ضد سرطان است که باعث از بین بردن سلول‌های سرطانی و کمک به بهبود زخم بیمار می‌شود.

پرتودرمانی

رادیوتراپی از اشعه ایکس پر انرژی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. این اشعه آسیب کمتری به سلول‌های طبیعی بدن وارد می‌کند. همچنین اشعه ایکس به کوچک شدن تومور کمک می‌کند و ترشح و خونریزی زخم را کاهش می‌دهد. ممکن است علائم  بیمار در شروع این درمان بیشتر و پوست او خشک و قرمز شود. این علائم به صورت موقت هستند و پس از چند هفته بهبود پیدا می‌کنند.

الکتروشیمی درمانی

الکتروشیمی درمانی از ترکیبب شیمی درمانی و یک جریان الکتریکی کوچک برای کنترل رشد سرطان استفاده می‌کند. این درمان، خونریزی، درد و ترشحات زخم سرطانی را کاهش می‌دهد. در این روش، دوز کم شیمی درمانی داخل تومور یا ورید تزریق می‌شود؛ پس از آن با استفاده از الکترود یک پالس الکتریکی به سلول‌های سرطانی داده می‌شود. این پالس‌ها به شیمی درمانی کمک می‌کنند. تا با وارد شدن به داخل سلول‌های سرطانی، آن‌ها را از بین ببرند. این روش به طور گسترده در دسترس نیست.

درمان زخم سرطانی

مراقبت از زخم بدخیم سرطانی

ممکن است در برخی از موارد بهبود زخم امکان‌پذیر نباشد؛ اما می‌توان آن‌ها را با برخی از روش‌ها و پانسمان‌ها کنترل کرد. علائم زیر با برخی از روش‌ها قابل کنترل هستند:

درد

وجود درد می‌تواند نشان‌دهنده فشار ضایعه سرطانی بر اعصاب و رگ‌های خونی باشد. ممکن است پزشک از برخی از داروهای مسکن مانند مخدر برای تسکین درد بیمار استفاده کند. اگر این درد تنها هنگام تعویض پانسمان وجود داشته باشد، لازم است موارد زیر رعایت شود:

  • استفاده از داروی مسکن قبل از تعویض پانسمان
  • استفاده از تعداد کمتر پانسمان
  • کمک به بیمار جهت تعویض پانسمان
  • استفاده از پانسمان‌های خاص که هنگام تعویض درد کمتری داشته باشند.

خانه زخم پارسیان جهت درمان زخم سرطانی در مشهد، از بهترین پانسمان‌ها استفاده می‌کنند تا بیمار درد کمتری داشته باشد.

خونریزی

یکی از اثرات شایع زخم سرطانی خونریزی است و ممکن است پانسمان‌هایی که برای درمان استفاده می‌شود به زخم بچسبد. همچنین ممکن است داروهای رقیق کننده خون باعث افزایش خونریزی شوند. اقدامات زیر برای کاهش خونریزی می‌تواند موثر باشد.

  • احتیاط هنگام برداشتن پانسمان
  • استفاده از پانسمان‌های خاص که به زخم نچسبد و باعث لخته شدن خون نشود.

عفونت و بوی نامطبوع

یکی از رایج‌ترین علائم بوی نامطبوع است که ممکن است برای بیمار و اطرافیان او آزاردهنده باشد؛ اما می‌توان با پانسمان‌های نوین، باعث بهبود زخم و کاهش این بو شد. برخی از پانسمان‌ها دارای نقره هستند که باکتری‌های زخم را کاهش می‌دهند و کاهش باکتری‌ها به بهبود بو کمک می‌کند. پانسمان نقره می‌تواند چند روز باقی بمانند. پانسمان عسل نیز از رشد باکتری در زخم جلوگیری می‌کند.

پانسمان‌های زغالی نیز برای کاهش بو پیشنهاد می‌شود. ممکن است آنتی بیوتیک‌ها در کاهش بو موثر واقع شوند. این درمان‌ها بسته به نوع زخم و شرایط بیمار و با نظر پزشک انتخاب می‌شوند. برای درمان زخم سرطانی در مشهد، به وسیله پانسمان‌های ذکر شده، می‌توانید به خانه زخم پارسیان مراجعه کنید.

ترشحات

یکی دیگر از علائم زخم‌های سرطانی، ترشحات است که به عواملی مانند جریان خون یا ورم در بخش مورد نظر بستگی دارد. عفونت می‌تواند باعث افزایش ترشحات شود که با توجه به نوع و مقدار سرطان متفاوت هستند. باید از نرم شدن پوست اطراف زخم بر اثر ترشحات جلوگیری شود. زیرا باعث آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. برای محافظت از پوست اطراف زخم، پانسمان‌های خاصی استفاده می‌شود تا ترشحات را جذب کند و نیاز به تعویض پانسمان را کاهش دهد.

خارش

ممکن است بیمار در اطراف زخم خود خارش داشته باشد که این اتفاق معمولا در اثر کشیده شدن پوست یا تحریک انتهای عصبی رخ می‌دهد. آنتی هیستامین‌ها معمولا برای این نوع خارش پاسخگو نیستند. اما برای رفع خارش می‌توان از پانسمان‌هایی که پوست را هیدراته نگه دارند، کرم مرطوب‌کننده مناسب و لباس و ملحفه پنبه‌ای استفاده کرد.

 

درمان زخم سرطانی در مشهد

 

پیشگیری از زخم سرطانی

برای جلوگیری از سرطان پوست و ایجاد زخم‌های سرطانی رعایت نکات زیر ضروری است:

  • از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل‌ها توصیه می‌شود.
  • از دستگاه‌های برنزه کننده استفاده نکنید.

چه زمانی مراجعه به پزشک ضروری است؟

هنگام مشاهده علائم زیر مراجعه به پزشک ضروری است:

  • عدم تاثیر داروهای مسکن
  • وجود احساس افسردگی و اضطراب
  • مشاهده علائم عفونت مانند ترشحات، بوی نامطبوع، قرمزی

سخن پایانی

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد، سرطان‌ها شیوع بیشتری داشته‌اند. سرطان پوست می‌تواند باعث ایجاد زخم‌هایی شود که برای افراد آزاردهنده باشد. درمان زخم سرطانی در مشهد با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود تا بیماران احساس ناراحتی کمتری داشته باشند. برای استفاده از این خدمات می‌توانید به کلینیک زخم مشهد پارسیان مراجعه و علاوه بر درمان از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید.

خانه زخم پارسیان