مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

درمان زخم در مشهد توسط کارشناسان زخم

 کلینیک خانه زخم متخصص در زمینه درمان انواع زخم های :

پای دیابتی، زخم بستر، زخم سوختگی، زخم سطانی، زخم عفونی، زخم عروقی و زخم ناحیه عمل جراحی در مشهد میباشد.

درمان زخم مشهد

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

چرا باید به خانه زخم مشهد اعتماد کنیم ؟

کلینیک خانه زخم با تجربه چندین ساله خود در زمینه درمان انواع زخم در مشهد به صورت تخصصی توسط کارشناسان متخصص پیشرفت چشم گیری داشته است. روزانه بیش از صد ها بیمار با انواع زخم های عمیق به این کلینیک مراجعه می کنند که پرسنل کلینیک با صبر و شکیبایی فراوان اقدام به درمان تمامی زخم ها می نمایند.

تاکنون بیش از هزاران مورد از بیمارانی که به این کلینیک مراجعه نمودند با اعتماد به کارشناسان به صورت کامل سلامتی خود را به دست آوردند.

چه زخم هایی در کلینیک خانه زخم درمان میشود

تمامی زخم های موضعی و در سطح پوست و بدن،

  1. زخم های عمیق ( زخم عمیق به زخم هایی میگویند که عمق آنها تا استخوان رسیده باشد) 
  2. زخم پای دیابتی
  3. زخم بستر
  4. زخم سوختگی
  5. زخم سرطانی
  6. زخم ناحیه عمل جراحی
  7. زخم عروقی
  8. زخم عفونی

چند نمونه از انواع زخم هایی که ما در کلینیک خانه زخم به درمان آنها میپردازیم را بیان کردیم. چنانچه شما یا بستگان شما زخمی دارند که جزو زخم های بالا نبود حتمآ با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا به صورت کامل شما را در زمینه درمان راهنمایی کنند.

برای درمان انواع زخم های دیابتی  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درمان زخم پای دیابتی در مشهد

زخم پای دیابتی یک بیماری رایج بین بیماران مبتلا به نوع ۱ و ۲ دیابت است که هنگام وارد شدن یک آسیب هرچند جزئی به پاهای بیمار ایجاد می‌شود. محل ایجاد این زخم معمولا زیر قوزک پا است که شکستگی ساختار پوست را به همراه دارد و باعث درگیری لایه‌های زیرین پوست می‌گردد. مراقبت از این زخم‌ها در افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم رسیدگی به آن می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

عوامل خطرزا برای زخم پای دیابتی

موارد زیر جزو علائم خطرزا برای زخم دیابتی هستند:

  1. فشار خون
  2. کفش نا مناسب
  3. مصرف دخانیات
  4. مصرف الکل
  5. بیماری قلبی
  6. اضافه وزن
  7. بهداشت فردی ضعیف

درمان زخم پای دیابتی در مشهد

روش‌های خانگی درمان زخم دیابتی ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشند یا با استفاده نادرست باعث بدتر شدن زخم شوند. بهتر است با مراجعه به کلینیک‌های معتبر این زخم را به صورت اصولی درمان کنید.

کارشناسان مجرب خانه زخم، به صورت تخصصی به درمان زخم پای دیابتی در مشهد رسیدگی میکنند.

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

روش‌های گوناگونی برای درمان زخم پای دیابتی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

برداشتن فشار

برداشتن فشار یا کاهش آن، روشی کلیدی برای درمان زخم دیابتی است. فشار طولانی و غیرعادی که بر روی پای نوروپاتی ایجاد می‌شود، باید اصلاح گردد. روش‌های زیادی برای برداشتن فشار غیرعادی وجود دارد که شامل استراحت مطلق، استفاده از عصا، عدم انداختن وزن روی پا و وسایل ارتوپدی هستند.

داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها

بیمار دیابتی می‌تواند با نظر پزشک معالج خود از برخی داروهای آنتی‌بیوتیک، ضد پلاکت و ضد انعقاد خون استفاده کند.

پمادها

پمادهایی که برای کمک به درمان زخم دیابتی در مشهد به کار می‌روند شامل موارد زیر هستند:

  • پماد فوزیدیک اسید
  • پماد تتراسایکلین
  • وازلین
  • پماد آلفا
کلینیک زخم مشهد
سیاه شدن ناخن افراد دیابتی
زخم سرطانی

برای درمان انواع زخم های دیابتی  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درمان زخم بستر در مشهد

یکی از آسیب‌های واردشده به پوست که بر اثر فشار بر روی برآمدگی استخوان ایجاد می‌شود را زخم بستر می گویند. این فشار ممکن است باعث جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده شود که آسیب بافتی و مرگ بافت را به دنبال خواهد داشت، از این رو لازم است در سریع‌ترین زمان درمان شود تا عوارض جدی به همراه نداشته باشد. راه‌های مختلفی برای درمان زخم بستر وجود دارد و می‌توان از ترکیب چند درمان استفاده کرد. در ادامه به بررسی روش‌های درمان زخم بستر در مشهد می‌پردازیم.

چه زمانی باید درمان را آغاز کرد؟

زخم بستر در نقاطی مانند قوزک، پاشنه پا، باسن، دنبالچه و پشت سر رخ می‌دهد و لازم است به طور مرتب این نواحی چک شود. در صورت مشاهده این علائم شروع درمان ضروری است:

  • تورم
  • تغییرات غیر طبیعی بافت و رنگ پوست
  • درد هنگام لمس
  • ترشحات چرکی

برای درمان زخم بستر در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.



روش‌های درمان زخم بستر در مشهد

روش‌های زیر برای درمان زخم بستر  به کار می‌رود:

مصرف آنتی‌بیوتیک

ممکن است پزشک با توجه به وضعیت بیمار مصرف برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها را توصیه کند تا روند درمان را سرعت ببخشد.

درمان عامل ایجادکننده مشکل

زخم بستر به علل زیادی ایجاد می‌شود. بیماری‌هایی مانند دیابت، کم‌خونی و بی‌اختیاری ادرار ممکن است باعث زخم عفونت شوند. از این رو، با درمان این مشکلات می‌توان بهبود زخم بستر را مشاهده کرد.

برداشت فشار از ناحیه زخم بستر

تغییر مکرر موقعیت، از وارد شدن فشار مستمر بر روی زخم جلوگیری می‌کند. باید بیمار را به راه رفتن ترغیب کنید و اگر بستری باشد استفاده از ویلچر گزینه مناسبی است.

درمان زخم بستر در مشهد
درمان زخم بستر در مشهد

برای درمان انواع زخم های دیابتی  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درمان زخم سوختگی در مشهد

یکی از آسیب‌های شایع وارد شده به بدن، سوختگی است که ممکن است برای هرکس و به دلایل مختلف رخ دهد و پوست، غشای مخاطی بدن، معده یا دستگاه گوارش را دچار عوارض کند. سوختگی‌ها به علل مختلفی رخ می‌دهند و با توجه به شدت آن به چند درجه تقسیم می‌شوند. اکثر سوختگی‌ها سطحی هستند و ممکن است حتی نیازی به مراجعه به پزشک نباشد؛ اما حتی از این سوختگی‌ها نباید غافل شد و لازم به رعایت نکاتی است  که در این مقاله به آن می‌پردازیم. لازم به ذکر است برای درمان زخم سوختگی در مشهد می‌توانید به کلینیک خانه زخم پارسیان مراجعه کنید تا روند بهبود زخم‌های خود را سرعت بخشید.

شیوه‌های درمان زخم سوختگی

سوختگی از نظر شدت و عمق به سه دسته تقسیم می‌شود که شیوه برخورد با هرکدام متفاوت است. انواع سوختگی به شرح زیر است:

سوختگی درجه یک یا سطحی

به دلیل اینکه سوختگی سطحی تنها روی لایه بالایی پوست تاثیرگذار است، پس از ریختن سلول‌های پوستی، نشانه‌های آن نیز از بین می‌رود. این نوع سوختگی معمولا بین  ۷ تا ۱۰ روز بهبود می‌یابد و جای زخم نیز باقی نمی‌ماند.

اگر سوختگی سطحی قسمت بزرگی از پوست ( بیشتر از ۳ اینچ) را درگیر کند، یا روی صورت و مفاصل بزرگ مانند زانو، پا، ستون فقرات، مچ پا، شانه و ساعد را درگیر کند، مراجعه به پزشک الزامی است.

سوختگی درجه یک با مراقبت خانگی درمان می‌شود و با رعایت این نکات می‌تواند طول دوره بهبودی را کاهش داد:

  • قرار دادن محل زخم در آب خنک به مدت ۵ دقیقه
  • مصرف مسکن برای تسکین درد
  • استفاده از لیدوکائین برای بی حس کردن محل

لازم است بدانید برای بهبود زخم تحت هیچ عنوانی از یخ استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث آسیب بیشتر به زخم می‌شود. همچنین نباید روی زخم پنبه بگذارید؛ زیرا الیاف ظریف به زخم می‌چسبد و خطر عفونت را بالا می‌برد. همچنین از درمان‌های خانگی مانند گذاشتن سیب زمینی، کره، تخم مرغ و خمیر دندان بر روی زخم خودداری نمایید. حتی محل سوختگی را فوت نکنید؛ زیرا این کار باعث ایجاد اکسیژن کافی برای افزایش آسیب سوختگی می‌شود. شما می‌توانید برای درمان زخم سوختگی در مشهد به کلینیک‌های معتبر مراجعه کرده و از خود درمانی بپرهیزید.

سوختگی درجه دو

سوختگی درجه دو، لایه‌های سطحی پوست که شامل اپیدرم و درم هستند را درگیر می‌‌کند. این نوع سوختگی با تاول همراه است و ممکن است از محل زخم مایعاتی ترشح شود یا در محل سوختگی اسکار تشکیل شود. همچنین احتمال ترکیدن و باز شدن تاول‌ها وجود دارد که زخم ظاهری مرطوب و آبدار پیدا می‌کند. به مرور زمان نیز بافت زخم ضخیم، نرم و دلمه مانند شود.

به علت ظرافت این زخم‌ها، لازم است ناحیه آن تمیز نگه داشته شده و برای جلوگیری از عفونت بانداژ شود؛ این کار به بهبود سریع سوختگی نیز کمک می‌کند. بهبود این نوع سوختگی ممکن است بیشتر از دو هفته طول بکشد؛ اما اکثر آن‌ها بدون ایجاد جای زخم و با تغییر رنگدانه‌های پوستی درمان می‌شوند. هرچه تاول‌ها عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری برای بهبود خواهد برد. در برخی از موارد شدید آسیب دیدگی، فرد به پیوند پوست نیاز پیدا می‌کند. در پیوند پوست، پوست سالم از ناحیه دیگر بدن گرفته شده و به محل سوختگی پیوند می‌خورد.

در این نوع سوختگی نیز باید از درمان‌های خانگی و گذاشتن یخ و پنبه خودداری کنید. درمان اولیه در سوختگی خفیف نوع دو، شامل  قرار دادن پوست زیر آب خنک به مدت ۱۵ دقیقه و مصرف داروهای مسکن است. اگر سوختگی در مناطقی مانند صورت، دست‌ها، باسن، پا و کشاله ران باشد لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید. اگر به دنبال درمان زخم سوختگی در مشهد می‌گردید کافی است به سایت خانه زخم پارسیان مراجعه و به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنید.

سوختگی درجه سه

سوختگی درجه سه همه لایه‌های پوست شامل اپیدرم، درم و هایپودرم را تحت تاثی قرار می‌دهد. ممکن است این سوختگی به تاندوم و استخوان رسیده باشد و رنگ بافت محل آسیب دیده به قهوه‌ای و سیاه تغییر می‌کند. در این سوختگی نیز احتمال ایجاد اسکار وجود دارد. همچنین ممکن است فرد دچار قطع عضو شود. جای این سوختگی باقی می‌ماند و فرد به جراحی پلاستیک نیاز پیدا خواهد کرد.

این زخم‌ها با جای زخم و جمع‌شدگی شدید و بدون جراحی جوش می‌خورند. هیچ زمان معینی برای بهبود این نوع سوختگی وجود ندارد. در صورت دچار به این نوع سوختگی، هرگز اقدام به خوددرمانی نکنید و بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. تا زمان آمدن اورژانس مواظب باشید لباستان به زخم نچسبد.؛ با این حال از درآوردن لباس خودداری کنید.

سوختگی درجه سه با بیشترین خطرات و عوارض مانند از دست دادن خون، عفونت و شوک همراه است. عدم توجه به این عوارض ممکن است منجر به مرگ فرد آسیب دیده شود. یکی دیگر از عوارض سوختگی شدید، کزاز است؛ زیرا یک عفونت باکتریایی است. کزاز دستگاه عصبی را درگیر و منجر به مشکلات انقباض عضلات می‌شود. لازم است افراد هر ۱۰ سال واکسن کزاز را دریافت نمایند تا دچار این عفونت نشوند.

به طور کلی روش‌های درمانی که برای زخم سوختگی استفاده می‌شود شامل این موارد است:

  • استفاده از پانسمان‌های نوین ( درمان زخم سوختگی در مشهد با استفاده از این پانسمان در خانه زخم پارسیان انجام می‌شود)
  • جراحی و پیوند پوست
  • توانبخشی
  • فیزیوتراپی
  • تجویز آنتی بیوتی
  •  
درمان زخم سوختگی در مشهد
درمان زخم سوختگی در مشهد
درمان زخم سوختگی

مشاوره تلفنی برای درمان زخم سوختگی در مشهد

۰۹۳۸۷۸۷۰۴۲۸ - ۰۹۱۵۲۳۴۲۸۷۰

درمان زخم عفونی در مشهد

عفونت زخم یکی از مشکلات پوست است و زمانی ایجاد می‌شود که میکروب‌هایی نظیر باکتری در بافت آسیب‌دیده زخم رشد می‌کنند.

این عفونت باعث ایجاد پاسخ ایمنی بدن شده و التهاب، آسیب بافت و کند شدن روند بهبود زخم را به همراه دارد. عفونت‌های خفیف به راحتی قابل درمان است؛ اما عفونت‌های شدید نیاز به مداخله پزشکی دارد و لازم است به طور جدی پیگیری شود.  برای درمان زخم عفونی مشهد مراجعه به کلینیک‌های معتبر ضروری است.

دلایل عفونت زخم

شناخت دلیل عفونت زخم و انتخاب بهترین روش نقش بسزایی دارد. دلیل اکثر زخم‌های عفونی، باکتری‌هایی است که بر روی پوست وجود دارند که شایع‌ترین آن‌ها استافیلوکوکوس اوروئوس است. علاوه‌بر آن برخی از شرایط باعث ایجاد زخم‌های عفونی می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  1. دیابت
  2. اضافه وزن
  3. سیستم ایمنی ضعیف
  4. سو تغذیه
  5. کم تحرکی
  6. بهداشت ضعیف

فاکتورهای خطرزا برای عفونت زخم

خطر بروز زخم عفونی در موارد زیر بیشتر است:

  1. بزرگ و عمیق بودن زخم و لبه‌های ناهموار داشتن
  2. ورود آلودگی و ذرات خارجی به زخم
  3. ایجاد زخم به وسیله گاز گرفتگی توسط حیوانات
  4. گردش ضعیف جریان خون
  5. ضعف سیستم ایمنی بدن
  6. بالا رفتن سن
  7. ضعف حرکتی
  8. کمبود ویتامین و مواد مغذی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

زخم‌های عفونی اگر سطحی و خفیف باشند به خودی خود بهبود می‌یابند؛ اما اگر زخم دارای نشانه‌های زیر باشد مراجعه به پزشک و اقدام برای درمان زخم عفونی ضروری است.

  1. اندازه و عمق زخم زیاد باشد.
  2. لبه‌های زخم به یکدیگر نرسد.
  3. زخم با علائمی مانند ترشح، درد و قرمزی همراه و فرد دچار تب شده باشد.
  4. زخم به وسیله گازگرفتگی حیوانات ایجاد شده باشد.

نحوه تشخیص عفونت زخم

پزشک با معاینه می‌تواند عفونت زخم را تشخیص و درمان زخم عفونی را آغاز کند؛ با این حال ممکن است آزمایش‌های زیر لازم باشد:

  1. آزمایش خون
  2. سی تی اسکن
  3. کشت زخم

پیشگیری از عفونت زخم

برای پیشگیری از عفونت زخم لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  1. شست‌‌وشوی مناسب زخم برای کاهش عفونت
  2. حفظ تغذیه مناسب
  3. مراجعه به پزشک در صورت عمیق بودن زخم
  4. استفاده از ماده‌های ضدعفونی کننده
  5. در صورت نیاز باید واکسن کزاز تزریق شود.
درمان زخم عفونی

مشاوره تلفنی برای درمان زخم عفونی در مشهد

۰۹۳۸۷۸۷۰۴۲۸ - ۰۹۱۵۲۳۴۲۸۷۰

درمان زخم عروقی در مشهد

زخم‌های عروقی به نقص‌های مزمن و طولانی مدت گفته می‌شود که بر اثر وجود مشکلات سیستم عروقی به وجود می‌آیند. ممکن است این زخم‌ها به صورت عادی درمان نشوند و باعث افزایش عفونت گردند. این بیماران ممکن است در ناحیه زخم دارای حس نباشند و زمانی متوجه آن شوند که دچار عفونت شدید شده باشد. زخم‌های عروقی به دو نوع وریدی و شریانی تقسیم می‌شوند که درمان هرکدام متفاوت خواهد بود

فاکتورهای خطرزا در زخم‌های عروقی

چند عامل ممکن است باعث به وجود آمدن زخم‌های شریانی شود که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  1. دیابت شیرین
  2. کفش نا مناسب
  3. اضافه وزن
  4. کاهش تحرک مفصل
  5. ایجاد پینه در نتیجه فشار بر یک نقطه
  6. واریس
  7. سابقه وجود لخته‌های خونی در پا
  8. اضافه وزن
  9. بارداری
  10. استعمال دخانیات
  11. نشستن یا ایستادن طولانی مدت

درمان زخم‌های عروقی

 

درمان زخم عروقی با تشخیص پزشک و با توجه به شدت زخم صورت می‌گیرد. ابتدا پزشک به معاینه دقیق بیمار می‌پردازد و آزمایش های لازم را برای مشخص شدن منبع اصلی بیماری صورت می‌دهد. در این درمان پزشک سعی می‌کند گردش خون را به ناحیه آسیب‌دیده برگرداند. همچنین ممکن است از آنتی‌بیوتیک‌ها برای کاهش علائم استفاده شود. ممکن است مصرف قرص آسپرین که از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند تجویز شود. سایر روش‌های درمانی شامل موارد زیر است:

استفاده از پانسمان مناسب

لازم است از پانسمان‌های مخصوص برای زخم استفاده شود که به زخم نچسبد و عفونت را کنترل نماید. در خانه زخم پارسیان برای درمان زخم عروقی در مشهد از بهترین متد استفاده می‌شود تا بیماران در سریع‌ترین زمان بتوانند درمان زخم‌های خود را شاهد باشند.

مراقبت از زخم عروقی

زخم‌های عروقی نیاز به مراقبت‌هایی دارد که لازم است انجام دهید:

  1. عدم خارش زخم
  2. شست‌وشوی روزانه زخم با آب ولرم و صابون یا استفاده از محلول‌های شست‌وشودهنده مناسب
  3. عدم استفاده از جوراب، کفش و شلوار تنگ
  4. عدم استفاده از داروهای خانگی بدون تجویز پزشک
  5. معاینه دوره‌ای زخم
  6. نوشیدن مایعات فراوان
  7. داشتن رژیم غذایی مناسب

پیشگیری از وقوع زخم عروقی

اقدامات زیر در پیشگیری از زخم عروقی می‌تواند مفید باشد:

  1. معاینه کف پا و فاصله میان انگشتان به صورت مرتب
  2. عدم استفاده از دخانیات
  3. کنترل فشار خون، تری گلیسیرید، کلسترول و قند خون
  4. استفاده از کفش مناسب
  5. خودداری از ایستادن به مدت طولانی
  6. مراقبت از پا در برابر آسیب
  7. داشتن برنامه ورزشی مرتب
  8. کاهش وزن
درمان زخم عروقی در مشهد

مشاوره تلفنی برای درمان زخم عروقی در مشهد

۰۹۱۵۲۳۴۲۸۷۰

خانه زخم پارسیان