مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

درمان زخم پای دیابتی مشهد با روش های نوین

زخم پای دیابتی یک بیماری رایج بین بیماران مبتلا به نوع ۱ و ۲ دیابت است که هنگام وارد شدن یک آسیب هرچند جزئی به پاهای بیمار ایجاد می‌شود. محل ایجاد این زخم معمولا زیر قوزک پا است که شکستگی ساختار پوست را به همراه دارد و باعث درگیری لایه‌های زیرین پوست می‌گردد. مراقبت از این زخم‌ها در افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم رسیدگی به آن می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد. برای اطلاع از درمان زخم دیابتی در مشهد در این مقاله با ما همراه باشید.
درمان زخم پای دیابتی مشهد

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

زخم پای دیابتی یک بیماری رایج بین بیماران مبتلا به نوع ۱ و ۲ دیابت است که هنگام وارد شدن یک آسیب هرچند جزئی به پاهای بیمار ایجاد می‌شود.

محل ایجاد این زخم معمولا زیر قوزک پا است که شکستگی ساختار پوست را به همراه دارد و باعث درگیری لایه‌های زیرین پوست می‌گردد.

مراقبت از این زخم‌ها در افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم رسیدگی به آن می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

عوامل خطرزا برای زخم پای دیابتی

موارد زیر جزو علائم خطرزا برای زخم دیابتی هستند:

  1. فشار خون
  2. کفش نا مناسب
  3. مصرف دخانیات
  4. مصرف الکل
  5. بیماری قلبی
  6. اضافه وزن
  7. بهداشت فردی ضعیف

درمان زخم پا دیابتی مشهد

درمان زخم پای دیابتی مشهد

روش‌های خانگی درمان زخم دیابتی ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشند یا با استفاده نادرست باعث بدتر شدن زخم شوند. بهتر است با مراجعه به کلینیک‌های معتبر این زخم را به صورت اصولی درمان کنید.

کارشناسان مجرب خانه زخم به صورت تخصصی به درمان زخم پای دیابتی در مشهد رسیدگی میکنند.

روش‌های گوناگونی برای درمان زخم پای دیابتی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

برداشتن فشار

برداشتن فشار یا کاهش آن، روشی کلیدی برای درمان زخم دیابتی است. فشار طولانی و غیرعادی که بر روی پای نوروپاتی ایجاد می‌شود، باید اصلاح گردد. روش‌های زیادی برای برداشتن فشار غیرعادی وجود دارد که شامل استراحت مطلق، استفاده از عصا، عدم انداختن وزن روی پا و وسایل ارتوپدی هستند.

داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها

بیمار دیابتی می‌تواند با نظر پزشک معالج خود از برخی داروهای آنتی‌بیوتیک، ضد پلاکت و ضد انعقاد خون استفاده کند.

پمادها

پمادهایی که برای کمک به درمان زخم دیابتی در مشهد به کار می‌روند شامل موارد زیر هستند:

  • پماد فوزیدیک اسید
  • پماد تتراسایکلین
  • وازلین
  • پماد آلفا

پانسمان

پانسمان مناسب، از آلاینده‌های خارجی جلوگیری کرده و با جذب ترشحات اطراف زخم، به بهبود آن کمک می‌کند.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دبیردمان

دبیردمان روشی است که با برداشتن بافت نکروزه و مرده به بهبود زخم کمک می‌کند. این درمان به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و پزشک با توجه به وضعیت بیمار بهترین تصمیم را برای درمان خواهد گرفت. دبیردمان یکی از سبک‌های درمان زخم دیابتی در مشهد است که در خانه زخم پارسیان انجام می‌شود.

وکیوم تراپی

وکیوم تراپی با ایجاد فشار منفی به درمان زخم کمک می‌کند. هدف استفاده از وکیوم تراپی، تقویت پرفیوژن بافتی است که روند بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. وکیوم تراپی نیز جزو راه‌های درمان زخم دیابتی در مشهد است که به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

لارو درمانی

لارو درمانی یکی دیگر از روش‌های درمان زخم دیابتی در مشهد است که می‌توانید با مراجعه به خانه زخم پارسیان شاهد آن باشید. در این درمان از نوزاد کرمی شکل حشراتی مانند مگس استفاده شده و باعث برداشتن یافت نکروزه می‌شود. تعداد لارو مورد استفاده به نظر پزشک و اندازه و عمق زخم بستگی دارد.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

زالو درمانی

زالو درمانی نیز یکی از راه‌های موثر برای بهبود زخم دیایتی است. این درمان از هزاران سال پیش برای انواع بیماری‌ها استفاده می‌شده است. همچنین روشی شناخته‌شده برای درمان زخم دیابتی در مشهد است که در خانه زخم پارسیان انجام می‌شود. در این روش، پزشک پس از بررسی شرایط بیمار، زالوهای استریل‌شده را داخل و اطراف زخم قرار می‌دهد. زالو درمانی با توجه به وضعیت زخم، به حدود ۷ تا ۱۰ جلسه احتیاج دارد.

هزینه درمان زخم دیابتی در مشهد

با توجه به روشی که پزشک برای درمان زخم معرفی می‌کند و تعداد جلسات مورد نیاز بیمار، هزینه درمان زخم دیابتی در مشهد متفاوت خواهد بود. پزشک پس از معاینه دقیق بیمار شما را از هزینه‌ها آگاه خواهد کرد.

هزینه درمان زخم دیابتی در مشهد

پیشگیری و تشخیص به موقع زخم پا

برای پیشگیری از زخم دیابتی لازم است نکاتی را رعایت کنید تا دچار عوارض بدتری نشوید:

  • شستن روزانه پاها و خشک کردن آن: پاهای خود را در آب نگه ندارید؛ زیرا باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. با استفاده از صابون مناسب و در آب ولرم پا را بشویید و برای جلوگیری از ترک آن از لوسیون استفاده کنید.
  • پوشیده نگه داشتن پاها: به دلیل اینکه اکثر افراد دیابتی در پاهای خود حس ندارند و اگر بر روی چیز تیزی قدم بگذارند آن را احساس نمی‌کنند، بهتر است از کفش استفاده کنند. هنگام پوشیدن کفش از نبود سنگریزه در آن اطمینان حاصل کنید. همچنین از پوشیدن کفش‌های نوک تیز و پاشنه بلندخودداری ورزید.
  • گرفتن ناخن پا به طور مرتب: لازم است ناخن‌های پا را به طور مرتب کوتاه کنید. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید از دیگران کمک بخواهید.
  • نگه داشتن جریان خون‌رسانی به پاها: از پوشیدن جوراب و کفش تنگ خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث قطع گردش خون در ساق و کف پا می‌شود. هنگام نشستن کف را از زمین فاصله دهید و مدت طولانی پاها را روی هم نیاندازید.
  • چک کردن روزانه پاها: روزانه باید پاهای خود را چک کنید تا از عدم بریدگی، زخم یا ورم اطمینان حاصل فرمایید.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

زخم‌های دیابتی باید به موقع درمان شوند تا جلو آسیب‌های بیشتر گرفته شود. برای درمان این زخم روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به تشخیص پزشک انجام می‌شود. درمان زخم دیابتی در مشهد در خانه زخم پارسیان کلینیک زخم مشهد انجام می‌شود و می‌توانید از خدمات این کلینیک استفاده و در زمان کمتر شاهد بهبود زخم‌های خود باشید.

خانه زخم پارسیان