مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

زخم پای دیابتی

درمان زخم دیابتی

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

درمان زخم پای دیابتی در مشهد

زخم پای دیابتی یک مشکل شایع در بیماران مبتلا به دیابت است که با رژیم غذایی، ورزش و انسولین قابل درمان نیست. این زخم‌ها ناشی از تجزیه بافت پوست و آشکار شدن لایه‌های زیرین آن شکل می‌گیرند. زخم‌های پای دیابتی به خصوص در زیر انگشتان بزرگ پا و پاشنه پا رخ می‌دهند و می‌توانند به حدی جدی شوند که استخوان‌های پا را نیز تحت تاثیر قرار دهند. هر بیمار دیابتی ممکن است به زخم پای دیابتی مبتلا شود، اما با مراقبت مناسب از پاها، می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد. درمان زخم‌های پای دیابتی بسته به علت آنها متفاوت است. در ادامه زخم پا ناشی از دیابت و درمان زخم دیابتی در منزل را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع زخم پای دیابتی

زخم قند پا یک مشکل رایج در افراد مبتلا به دیابت است که حدود یک چهارم از بیماران دیابتی درگیر این مشکل هستند. این زخم معمولا با علامت‌هایی مانند حساسیت به لمس، قرمز شدن پوست، خارش و علائم مشابه آغاز می‌شود. انواع محل‌های شایع زخم دیابتی پا شامل موارد زیر است:

زخم دیابتی انگشت پا

زخم پا در هر فردی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد. اما معمولا افراد دیابتی به دلیل حساسیت بالایی که دارند، ممکن است از ضربات یا خراش‌های کوچک نیز دچار زخم قند پا به ویژه در قسمت انگشتان پای خود شوند. اما نکته قابل توجه این است که زخم‌های عادی معمولا در چند روز خود به خود بهبود می‌یابند، در حالی که زخم ناشی از دیابت به طور طبیعی بهبود نخواهد یافت و به توجه بیشتر و گاهی درمان خاص نیاز خواهد داشت. این اتفاق به دلیل کاهش گردش خون در ناحیه زخم رخ می‌دهد.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

زخم ساق پای دیابتی

زخم‌های ساق پای دیابتی نیز نوعی از زخم‌های باز هستند که اگر به موقع درمان نشوند ممکن است با گسترش زخم و ایجاد عفونت در بدن مواجه شوید.

زخم دیابتی پاشنه پا

زخم پای دیابتی در منطقه پاشنه، نسبت به سایر نقاط بدن در افراد دیابتی رایج‌تر است. برای درمان آن روش‌های مختلفی وجود دارد که با مراجعه به کلینیک خانه زخم می‌توانید با تشخیص پزشک از هر یک از این روش‌های نوین استفاده نمایید.

زخم روی پای دیابتی

برخی از زخم‌های دیابتی وجود دارند که به دلیل بی حسی پا روی انگشتان ایجاد می‌شوند. هدف از درمان این زخم‌ها جلوگیری از گسترش آنها و پیشگیری از ورود عفونت به خون است. در غیر این‌صورت ممکن است مجبور به قطع پا یا یکی از انگشتان آن شوید.

زخم لای انگشتان پای دیابتی

زخم پای دیابتی در لای انگشتان پا یک مشکل رایج است که می‌تواند منجر به مشکلات جدی و حتی قطع انگشتان پا شود. این زخم‌ها از کاهش جریان خون در پا و بی حسی در این ناحیه به وجود می‌آیند. در ادامه می‌توانید عکس زخم انگشت دیابتی و نمونه درمان آن در کلینیک خانه زخم را مشاهده نمایید.

درمان پای دیابتی

برای درمان زخم پای دیابتی روش‌های مختلفی وجود دارد که گاهی ممکن است نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک, داروهای ضد انعقاد و … داشته باشید. اما با پیشرفت علم امروزه راه‌های درمانی غیر دارویی مثل لارو درمانی، ازون تراپی، PRP و … نیز وجود دارد. کلینیک زخم پای دیابتی خانه زخم بهترین محل برای درمان زخم‌های ناشی از این مشکلات است. افراد می‌توانند با مراجعه به این مرکز زخم قند پای خود را به طور قطعی درمان کنند.

جلوگیری از زخم پای دیابتی

عدم درمان به موقع زخم‌های پای دیابتی ممکن است به قطع عضو در افراد مبتلا منجر شود. بنابراین، پیشگیری از زخم پای دیابتی اهمیت بسیاری دارد. برای پیشگیری، لازم است قند خون و هموگلوبین A1C را کنترل کرده، آموزش‌های مربوط به کنترل دیابت و مراقبت از زخم پای دیابتی را دریافت نمود و معاينات دوره‌ای پاها را انجام داد. همچنین، باید فشار خون و میزان چربی‌ خون نیز بررسی و کنترل شوند.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

جلوگیری از قطع پای دیابتی

برای جلوگیری از قطع پای دیابتی می‌توانید به کلینیک خانه زخم در مشهد مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. وجود متخصصان مجرب زخم در این کلینیک باعث می‌شود تا شما بتوانید زخم دیابتی خود را به طور قطعی درمان کنید. در برخی موارد که زخم دارای وخامت بالایی باشد نیز می‌توان تا چند درصد زخم را در این مرکز درمان کرد.

سوال متدوال

  1. آیا زخم پای دیابتی درد دارد؟

در افراد مبتلا به دیابت، اغلب بی ‌حسی در دست و پاها رخ می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که زخم‌های پای ایجاد شده در این افراد بدون احساس درد باشند.

  1. آیا زخم پای دیابتی قابل درمان است؟

بله، زخم پای دیابتی قابل درمان خواهد بود، اما ممکن است به برنامه درمانی طولانی مدتی نیاز داشته باشد. درمان زخم پای دیابتی شامل مراقبت و درمان، کنترل عفونت، تغذیه مناسب و مدیریت قند خون است.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

کلام آخر

زخم پای دیابتی یکی از حساس‌ترین زخم‌ها است که اگر به موقع متوجه آن نشویم، مشکلات جدی به همراه خواهد داشت. در صورت ایجاد زخم پای دیابتی، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، زیرا با گذشت زمان احتمال عفونت بیشتر می‌شود. عفونت درمان نشده ممکن است منجر به نیاز به جراحی و قطع عضو شود. هنگام درمان زخم پای دیابتی، باید از ایجاد فشار روی زخم جلوگیری کنید. ترمیم این زخم ممکن است چند هفته طول بکشد، لذا توجه به برنامه درمانی پزشک اهمیت زیادی خواهد داشت.

خانه زخم پارسیان