مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

داروگیاهی برای درمان زخم دیابتی

درمان زخم دیابت با داروگیاهی یکی از اثربخش ترین کار در در درمان است.انواع داروگیاهی برای بهبود و درمان زخم.خواص داروگیاهی در درمان زخم.داروگیاهی در مشهد...
داروگیاهی

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

داروگیاهی برای درمان زخم دیابتی

داروگیاهی برای درمان زخم جراحی و درمان زخم دیابت داروی موثر بر درمان بر پایه عصاره پنیرک یا سرخ گیاه به همراه بادام تلخ ساخته شده که برای بیماران با زخم دیابتی نیز کاربرد دارد و اثربخشی آن به اثبات رسیده است.اثر بخشی پماد ساخته شده در ترمیم سریع زخم‌های جراحی و زخم‌هایی که در انتهای دست و پای بیماران دیابتی ایجاد می‌شود بسیار موثر بوده است.با پماد ساخته شده ازداروگیاهی برای درمان زخم‌ دیابت دوره زمانی درمان به نصف می‌رسد.

دیابت و بهبود زخم دیابتی

زخم‌ها، بریدگی ها و سوختگی های جزئی ناراحت کننده اما غیر قابل اجتناب زندگی هستند. با این حال این آسیب ها برای مبتلایان به دیابت می توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی شوند.

بسیاری از زخم هایی می‌شوند که در بقیه افراد به آهستگی بهبود می یابند. در مبتلایان دیابتی به خوبی بهبود نمی یابند یا هرگز خوب نمی شوند. اگر این زخم‌ها عفونت کنند، مشکل جدی‌تر هم می‌شود. زیرا عفونت می تواند به بافت و استخوان نزدیک زخم یا مناطق دورتر بدن گسترش یابد. در برخی موارد و بدون مراقبت های پزشکی، عفونت می تواند تهدید کننده زندگی و حتی کشنده باشد.

داروگیاهی برای درمان زخم دیابت

دیابت باعث‌می‌شود که شما بیشتر در معرض زخم و جراحت (اولسر) قرارگیرید. اولسر به زخمی باز روی پوست شما که به‌طور طبیعی و زود خوب نمی‌شود گفته‌شده و جراحت نیز نامیده‌می‌شود. احتمال ابتلا به اولسر(زخم باز) در پاها، بیشتر است، اما می‌تواند در سایر نواحی بدن، مانند: دست‌ها یا چین‌های پوستی در ناحیه‌ی شکم نیز ایجادشود.

زخم پای دیابتی، زخم بازی است که به‌دلیل عدم کنترل سطح قند خون در افراد دیابتی رخ‌می‌دهد. این مشکل، وضعیتی خطرناک است که فرد را در انجام کارهای روزانه‌اش دچار مشکل می‌کند. بدترین مشکل زخم پای دیابتی این است که فرد به‌دلیل اختلالات حسی ناحیه‌ی درگیر، حتی متوجه خطرناک‌شدن این زخم نشود.

اگر از مشکل زخم پای دیابتی رنج‌می‌برید، برای شما راه چاره‌ای به‌نام درمان‌های خانگی و روش‌های طبیعی برای درمان، وجوددارد. راه‌هایی وجوددارد که می‌توانید در خانه برای درمان حدودی زخم پای دیابتی انجام‌دهید؛ اما به‌هرحال باید بدانید که مراجعه به پزشک متخصص و ماهر، عاملی مهم برای درمان است. پزشک مجرب و متخصص با زخم پای دیابتی و درد آن و همچنین درمان‌های آن آشنایی دارد. این امر باعث کاهش زمان بهبود و کاهش خطر عوارض جانبی می‌شود.

اصول مهم در کنترل دیابت
  • تغذیه
  • ورزش (فعالیت‌های بدنی)
  • داروها
  • کنترل وزن
  • آموزش
  • خود مراقبتی
  • کنترل دیابت

درمان زخم پای دیابتی

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا

داروگیاهی برای درمان زخم دیابتی ،برگ آلوئه‌ورا را برداشته و از قیمت میانی آن که به شکل ژل مانند است استفاده کنید. ژل را روی محل زخم قرار دهید تا در طی زمان نتیجه آن را شاهد باشید. این کار باید به شکل روزانه و هر روز دو تا سه مرتبه انجام شود.

روغن نارگیل و خواص درمانی آن

مقداری روغن نارگیل را در کف دست خود بریزید و آن را با ملایمت رو زخم خود بزنید. این مقدار به اندازه یک تا دو قاشق چای‌خوری است و باید روزی دو تا سه مرتبه این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:زخم بستر ناحیه ساکروم

گیاه آب قاشقی

به تعداد اندکی برگ آب قاشقی یا یک قاشق غذاخوری کولا خشک‌شده نیاز دارید. گل آب قاشقی را با مقداری لازم آب خیس کرده تا به شکل خمیر باشد. خمیر به دست آمده را روی محل زخم بگذارید و بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید. این کار را یک تا دو مرتبه در روز تکرار کنید.

مصرف روغن چای درخت

این بار برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی دریافت کنید باید از ترکیب روغن چای درخت و روغن نارگیل استفاده کنید. این دو روغن را با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری ازاین مخلوط را روی زخم پای خود بگذارید. این کار را می‌توانید روزی دو مرتبه انجام دهید.

استفاده از زردچوبه

یک قاشق داروگیاهی زردچوبه را با آب مخلوط کرده تا خمیری از آن به دست بیاید. خمیر به دست آمده را روی خم قرار دهید و تا زمانی که خشک نشده است، بگذارید در موضع بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. این عمل را دو مرتبه در هفته می‌توانید انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک داروگیاهی است که آن را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. یک حوله را داخل این محلول فرو برده و خیس کنید. سپس آن را روی زخم قرار دهید و 10تا 15 دقیقه بگذارید که آن بماند. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

انواع پانسمان زخم دیابتی

پانسمان زخم پای دیابتی انواع مختلفی دارد که متناسب با نوع، شدت و وسعت زخم انتخاب می‌شوند. این پانسمان‌ها شامل:

پانسمان جاذب

این نوع از پانسمان‌ها مستقیماً روی زخم پای دیابتی باز بسته می‌شوند و به عنوان لایه اول کاربرد دارند. مواد محلول در این پانسمان در زخم جذب شده و به بهبود آن کمک می‌کند.

پانسمان با چسبندگی پایین

پانسمان کتانی که روی زخم قرار می‌گیرد و دو نوع دارد. نوع اول پانسمانی است که فاقد مواد دارویی است و تنها از برخی پمادها مثل وازلین یا پارافین بهره می‌برد. نوع دوم پانسمانی است که حاوی مواد دارویی مثل کلرهگزیدین یا ید است که ضد عفونی و بهبود زخم را تسریع می‌کند.

نتیجه گیری

هنگامی که فرد مبتلا به دیابت است، زخمی که داروگیاهی بهبود نیابد می تواند خطرناک تلقی شود. چشم انداز مثبت برای زخم هایی که به آهستگی خوب می شوند به درمان سریع و مدیریت موثر گلوکز بستگی دارد. افراد مبتلا به دیابت هنگام ایجاد زخم های جدی یا دردناک که بعد از چند روز بهبود نمی یابند، یا به نظر می رسد عفونی شده باشند، باید فوراً با پزشک معالج تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه زخم پارسیان