مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

پانسمان نوین

یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود زخم استفاده از پانسمان مناسب است. به قرار دادن یک پوشش محافظتی بر روی زخم پانسمان گفته می‌شود. نوع پانسمان با توجه به نوع و اندازه زخم متفاوت است و با نظر پزشک انتخاب می‌شود. در این مقاله به بررسی پانسمان نوین می‌پردازیم و انواع آن را بیان می‌کنیم. پانسمان نوین چیست؟ پانسمان نوین، شیوه جدیدی از پانسمان است و برای کنترل ترشحات و رطوبت زخم استفاده می‌شود. این پانسمان یکی از بهترین محافظ‌های زخم است و به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن، روند بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. پانسمان‌ نوین به شکل، پودر، پد ورقه‌ای و... به کار می‌رود. از ویژگی‌های این پانسمان می‌توان به تهیه محیط مرطوب و متناسب برای زخم اشاره کرد. این پانسمان‌ها با تبادل دی اکسید کربن و اکسیژن از ورود میکروب به زخم جلوگیری می‌کنند. همچننین پانسمان‌های نوین باعث بروز حساسیت نمی‌شوند و از زخم‌‌ها در برابر نیروهای مکانیکی و سایشی محافظت می‌کنند.
پانسمان نوین

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد


یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود زخم استفاده از پانسمان مناسب است. به قرار دادن یک پوشش محافظتی بر روی زخم پانسمان گفته می‌شود. نوع پانسمان با توجه به نوع و اندازه زخم متفاوت است و با نظر پزشک انتخاب می‌شود. در این مقاله به بررسی پانسمان نوین می‌پردازیم و انواع آن را بیان می‌کنیم.

پانسمان نوین چیست؟

پانسمان نوین، شیوه جدیدی از پانسمان است و برای کنترل ترشحات و رطوبت زخم استفاده می‌شود. این پانسمان یکی از بهترین محافظ‌های زخم است و به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن، روند بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. پانسمان‌ نوین به شکل، پودر، پد ورقه‌ای و… به کار می‌رود. از ویژگی‌های این پانسمان می‌توان به تهیه محیط مرطوب و متناسب برای زخم اشاره کرد. این پانسمان‌ها با تبادل دی اکسید کربن و اکسیژن از ورود میکروب به زخم جلوگیری می‌کنند. همچنین پانسمان‌های نوین باعث بروز حساسیت نمی‌شوند و از زخم‌‌ها در برابر نیروهای مکانیکی و سایشی محافظت می‌کنند.

انواع پانسمان نوین

انواع پانسمان نوین شامل موارد زیر است:

پانسمان پی ِآر پی (PRP)

پانسمان پی آر پی، یکی از انواع پانسمان نوین است و معنای پانسمان غنی شده را می‌دهد. در این روش حدود ۱۰ تا ۳۰ سی سی از خون بیمار گرفته شده و در کیت‌های مخصوص ریخته می‌شود. مواد موجود در این کیت‌ها از انعقاد خون جلوگیری می‌کنند. این کیت‌ها در دستگاه سانتریفیوژ قرار گرفته و سلول‌های خونی از یکدیگر جدا می‌گردند. پس از آن پلاکت‌ها که در لایه بالاتری جای می‌گیرند برداشته شده و به محل مورد نظر تزریق می‌شود. پانسمان نوین برای سوختگی و ترمیم زخم دیابت و زخم جراحی نقش مهمی دارد و از مزایای آن می‌توان به عدم بروز حساسیت، عوارض کمتر و بدون درد بودن آن اشاره کرد.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

پانسمان کلاژن

کلاژن فراون‌ترین پروتئین داخل بدن است و نقش مهمی در درمان زخم‌ها دارد. این نوع پانسمان در اشکال مختلف مانند هیدروژل، پد و آلژینات موجود است و در درمان زخم‌ دیابتی، زخم بستر، زخم جراحی و … نقش مهمی ایفا می‌کند.

هدف از پانسمان نوین

پانسمان آلژینات

پانسمان آلژینات جزو پانسمان‌های مرطوب و پیشرفته به شمار می‌رود و از آلژینات قابل تجزیه زیست تخریب پذیر تشکیل شده و قدرت جذب بالایی دارد. این پانسمان در درمان زخم بستر، زخم دیابتی، زخم سوختگی، زخم جراحی موثر است و باعث بهبود هرچه سریع‌تر این زخم‌ها می‌شود. پانسمان نوین زخم دیابتی در روند درمان موثر است.

اوزون تراپی

اوزون تراپی یکی دیگر از روش‌های درمان زخم است و همانطور که از نام آن پیدا است از اوزون برای این کار استفاده می‌شود. اوزون تراپی به دو روش مستقیم و اتوهموتراپی تقسیم شده و با توجه به نوع زخم و با تشخیص پزشک انتخاب می‌شود. این درمان علاوه‌بر بهبود زخم‌هایی مانند زخم بستر و زخم دیابتی برای درمان کمردرد نیز کاربرد دارد.

 

برای درمان زخم در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سلول‌های بنیادی

سلول‌های بنیادی به عنوان مادر همه سلول‌ها شناخته می‌شود و قابلیت تبدیل به همه سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها به ترمیم و بازسازی زخم‌ها کمک زیادی می‌کنند و با پیوند به بخش‌های آسیب‌دیده بافت، به ترمیم و رفع نقص آن می‌پردازند. انواع سلول‌های بنیادی شامل سلول‌های بنیادی جنینی، سلول‌های بنیادی بالغ و سلول‌های بنیادی بند ناف هستند که در درمان زخم سوختگی و بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارند.

دبریدمان

یکی دیگر از روش‌های درمان زخم دبیردمان است که در آن بخشی از بافت مرده یا عفونی از بدن بیمار برداشته می‌شود. این کار به ترمیم بافت طبیعی کمک کرده و سرعت بهبود زخم را بیشتر می‌کند. این روش در درمان زخم عفونی، زخم بستر و زخم دیابت کاربرد زیادی دارد. دبیردمان انواع مختلفی دارد که با توجه به تشخیص پزشک استفاده می‌شود.

لارو درمانی

لارو درمانی

لارو درمانی یا ماگوت تراپی یکی دیگر از پانسمان‌های نوین است که برای از بین بردن سلول‌های مرده استفاده می‌شود. در این درمان نوزاد کرمی شکل حشراتی مانند مگس بر روی زخم قرار می‌گیرد و با تغذیه از بافت مرده، مواد خاصی در زخم آزاد می‌کند که در تسریع بهبود زخم موثر است.

 

برای درمان زخم بستر در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

پانسمان پرده چنین

پانسمان پرده جنین نزدیک یک قرن است که در درمان زخم‌ها استفاده می‌شود و نقش مهمی در بهبود زخم‌ها دارد. از ویژگی‌های این درمان می‌توان به کاهش التهاب، حفظ رطوبت بستر زخم، عدم بروز حساسیت، بازسازی جای ترمیم و… اشاره کرد. پانسمان پرده جنین در درمان زخم دیابتی، زخم سوختگی، زخم بستر و زخم جراحی موثر است.

پانسمان عسل

پانسمان عسل

عسل به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی از هزاران سال قبل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. عسل خاصیت زیادی دارد و امروزه در درمان زخم سوختگی، زخم دیابتی، زخم بستر و زخم جراحی به کار می‌رود.

پانسمان نقره

پانسمان نقره یکی از محصولات موضعی است که از نقره یون به دست می‌آید و برای مراقبت از زخم استفاده می‌شود. این پانسمان خواص زیادی مانند نرمی بسیار، عدم حساسیت، عدم خونریزی و درد هنگام تعویض و… دارد و در درمان زخم بستر، زخم‌ عفونی، زخم سوختگی، زخم دیابتی و… موثر است.

وکیم تراپی زخم در مشهد

وکیوم تراپی

یکی دیگر از پانسمان‌های نوین، وکیوم تراپی است که باعث خارج کردن مایعات و عفونت از زخم بستر و سایر زخم‌ها می‌شود. این درمان با روش ایجاد فشار منفی استفاده شده و باعث نزدیک شدن لبه‌های زخم به یکدیگر می‌گردد.

زالو درمانی

زالو درمانی یا لیچ تراپی یک روش درمانی است که از هزاران سال پیش در درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رفته است. برخی از این بیماری‌ها شامل واریس، سرگیجه، سردرد میگرنی هستند و مهمترین خاصیت آن درمان زخم دیابتی است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع پانسمان نوین و خواص هرکدام از آن‌ها پرداختیم. انتخاب هرکدام از این پانسمان‌ها به عوامل مختلفی مانند نوع زخم، محل زخم و سن بیمار بستگی دارد. پزشک متخصص همه شرایط بیمار را در نظر گرفته و سپس بهترین درمان را برای او انتخاب می‌کند. برای استفاده از انواع پانسمان نوین در مشهد می‌توانید به خانه زخم پارسیان مراجعه و بهترین خدمات را دریافت کنید.

خانه زخم پارسیان