مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

اوزون تراپی چیست و چه مزایای دارد

اوزون تراپی روشی نوین برای درمان زخم محسوب می‌شود که در آن از گاز اوزون استفاده می‌گردد. اوزون نوعی گاز بدون رنگ است که باکتری‌ها را از بین می‌برد و به باعث رساندن اکسیژن به زخم و تسریع روند بهبودی آن می‌شود. این روش علاوه‌بر درمان زخم‌ها، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله کمر کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی این درمان می‌پردازیم. اوزون تراپی چیست؟ اوزون تراپی یک درمان است که ترکیب گاز اوزون و مواد برای بازسازی بافت‌ها و مفاصلی که با کاهش اکسیژن مواجه هستند، تزریق می‌شود. این درمان روشی جدید است و جایگزین مناسبی برای کورتون درمانی به شمار می‌رود. در این روش، گاز اوزون که غلظت آن توسط پزشک تعیین می‌شود به صورت تخصصی در محل زخم تزریق و با تبدیل اوزون به اکسیژن، انرژی زیادی آزاد می‌شود که می‌تواند بهبود زخم را سرعت بخشد.
اوزون تراپی

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

 

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی یک درمان است که ترکیب گاز اوزون و مواد برای بازسازی بافت‌ها و مفاصلی که با کاهش اکسیژن مواجه هستند، تزریق می‌شود. این درمان روشی جدید است و جایگزین مناسبی برای کورتون درمانی به شمار می‌رود. در این روش، گاز اوزون که غلظت آن توسط پزشک تعیین می‌شود به صورت تخصصی در محل زخم تزریق و با تبدیل اوزون به اکسیژن، انرژی زیادی آزاد می‌شود که می‌تواند بهبود زخم را سرعت بخشداوزون تراپی روشی نوین برای درمان زخم محسوب می‌شود که در آن از گاز اوزون استفاده می‌گردد. اوزون نوعی گاز بدون رنگ است که باکتری‌ها را از بین می‌برد.

تاثیرات در روند درمان

اثرات زیست‌شناختی اوزون مورد قبول تمامی متخصصین قرار دارد. اوزون تولید گلبول‌های سفید را تحریک می‌کند و میزان اینترفرون بعد از اوزون تراپی به شدت افزایش می‌یابد. به علاوه اوزون تراپی تولید عامل نکروز تومور (TNF) و ترشح IL-2 را تحریک می‌کند. غلظت کمی از اوزون اکثر باکتری‌ها را از بین می‌برد و به روش‌های مختلف با انواع قارچ‌ها و ویروس‌ها مقابله می‌کند. اوزون پلاک شریانی را اکسید می‌کند و انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی گلبول‌های قرمز را افزایش می‌دهد. به علاوه اوزون چرخه اسید سیتریک را تسریع می‌کند.

 

دبریدمان چیست؟و چه مزایایی دارد؟

 

ایمنی اوزون تراپی

پرولوزون تراپی به شرط انجام شدن توسط متخصص مجرب، درمانی کاملاً ایمن با عوارض جانبی حداقل یا بدون عوارض جانبی است. بااین حال استنشاق گاز اوزون می‌تواند موجب پرکاری و التهاب مجاری هوا شود و بیماری مزمن انسدادی ریه را تشدید می‌کند. اوزون تراپی برای بیماران دچار کمبود گلوکز 6-فسفات دهیدروژناز و پرکاری تیروئید کنترل نشده مناسب نیست و در سه ماهه نخست بارداری توصیه نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:فرایند درمان زخم دیابت

 

روش انجام اوزون تراپی

اوزون تراپی کاربردهای بالینی بسیاری دارد و بسته به عارضه تحت درمان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. چنانچه اوزون درمانی برای درمان عارضه‌های اسکلتی ـ عضلانی انجام شود، اوزون به تنهایی یا همراه با پرولوتراپی در رباط، تاندون، کپسول مفصلی و فضای مفصلی تزریق می‌شود. اتوهموتراپی پرکاربردترین روش تزریق اوزون برای اکثر عارضه‌های دیگر است. اتوهموتراپی برای درمان بسیاری از عارضه‌ها از جمله آلرژی، التهاب مزمن، عفونت مزمن و عارضه‌های قلبی ـ عروقی کاربرد دارد. اتوهموتراپی به دو روش مینور و ماژور انجام می‌شود.

روش انجام اوزون تراپی

دردناک نیست یا با درد کمی همراه است و بیماران بلافاصله بعد از جراحی با بهبودی مواجه میشوند.

به دلیل اینکه در بافت آسیب دیده گاز تزریق میشود ممکن است تا یک ساعت یا حداکثر تا چند روز با تورم روی ناحیه تزریق مواجه شوید این درمان شامل دو قسمت است در ابتدا مواد طبیعی برای مهیا کردن مواد لازم سلولها تزریق میشود.

این تزریق حاوی مواد دکس تروس، سالین، ویتامین B و ترکیباتی از مواد هومیوپاتی لازم است بخش دوم این درمان تزریق گاز ازن در نواحی آسیب دیده برای مهیا کردن اکسیژن لازم و ایجاد انرژی در بافت ها انجام میشود این روند باعث بازسازی بافت ها میشود.

مزایای اوزون تراپی

در درمان زخم دیابتی و زخم بستر موثر است. گاز اوزون می‌تواند با کاهش سطح استرس اکسیداتو، گردش خون را تقویت و یاعث کاهش درد و التهاب شود. همچنین این درمان برای درمان هرگونه درد، عفونت‌های دندان، سینوزیت، آرتروز و… به کار می‌رود. برای درمان زخم بستر در مشهد با این روش، می‌توانید خانه زخم مشهد را انتخاب کنید

مکانیسم فعالیت آن

اوزون در مرحله اول این درمان، پاتوژن‌های آسیب رسان در اطراف زخم را غیر فعال کرده و در مرحله بعد با افزایش سطح آنتی اکسیدانی پوست، باعث افزایش میزان پراکسیداسیون لیپیدها می‌شود. در اوزون تراپی، اتم‌های اکسیژن که در اوزون قرار دارند، با اکسید کردن عوامل پاتوژن، جریان خون در محل زخم را افزایش می‌دهند. افزایش جریان خون نیز گلبول‌های سفید را در محل زخم افزایش داده که باعث تسریع روند بهبود زخم می‌شود.

عوارض جانبی اوزون تراپی

این درمان ممکن است برای هر بیمار عوارض متفاوتی داشته باشد. گاز اوزون نباید وارد ریه بیمار شود و در صورت ورود اوزون به چشم، دهان و بینی ممکن است فرد دچار احساس سوزش، سرفه، سردرد، تعوع و استفراغ شود. قرار گرفتن طولانی در معرض گاز اوزون باعث عوارض تنفسی می‌شود.

هزینه اوزون تراپی

هزینه با توجه به نوع و شدت زخم متفاوت است و درمان زخم دیابتی در مشهد هزینه متفاوتی با درمان زخم بستر خواهد داشت. همچنین تجربه پزشک در هزینه اوزون تراپی موثر خواهد بود.

کلام آخر

یکی از روش‌های درمان زخم است و جزو پانسمان نوین محسوب می‌شود. برای انجام این درمان در مشهد می‌توانید به خانه زخم پارسیان مراجعه و از خدمات این مرکز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه زخم پارسیان