مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

6 روش درمان زخم پای دیابتی در منزل

یکی از عوارض جدی که بیماران دیابت به آن دچار می‌شوند، زخم پای دیابتی است که به طور تقریبی از هر هفت نفر، یک نفر را درگیر می‌کند. از مهمترین علائم این زخم می‌توان به درد، تورم، بوی بد و اثجاد بافت‌های نکروز اشاره کرد. لازم است به این زخم‌ها توجه ویژه‌ای شود تا از عوارض جبران ناپذیری آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است بیماران دیابتی شرایط رفتن به مراکز درمانی را نداشته باشند و دنبال درمان این زخم در خانه بگردند؛ از این‌ رو در این مقاله به بررسی درمان زخم پای دیابتی در منزل می‌پردازیم.
زخم پای دیابتی

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

یکی از عوارض جدی که بیماران دیابت به آن دچار می‌شوند، زخم پای دیابتی است که به طور تقریبی از هر هفت نفر، یک نفر را درگیر می‌کند. از مهمترین علائم این زخم پای دیباتی می‌توان به درد، تورم، بوی بد و اثجاد بافت‌های نکروز اشاره کرد. لازم است به این زخم‌ها توجه ویژه‌ای شود تا از عوارض جبران ناپذیری آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است بیماران زخم پای دیابتی شرایط رفتن به مراکز درمانی را نداشته باشند و دنبال درمان این زخم در خانه بگردند؛ از این‌ رو در این مقاله به بررسی درمان زخم دیابتی در منزل می‌پردازیم.

روش‌های درمان زخم پای دیابتی در خانه

برخی از درمان‌ زخم پای دیابتی در منزل به شرح زیر است:

آلوئه ‌ورا

درمان زخم دیابت با الورا

آلوئه ‌ورا در دسته کاکتوس‌ها قرار می‌گیرد و حاوی ماده‌ای است که سرشار از ویتامین، مواد مغذی و گلوکومانان است. گلوکومانان به بازسازی سلولی و تولید کلاژن توسط بدن کمک می‌کند که باعث بهبود زخم می‌شود. در یک بررسی که در سال 2019 صورت گرفنه، مشخص شده است آلوئه ورا و ترکیبات آن در بهیود زخم موثر هستند. این گیاه به حفظ رطوبت و یکپارچگی پوست و کاهش التهاب زخم کمک می‌کند. شما می‌توانید لایه نازکی از آلوئه ورا را روی زخم بمالید یا بانداژ آغشته به ژل را بر روی زخم قرار دهید. همچنین برای درمان زخم دیابتی در منزل میتوانید با کارشناسان خانه زخم تماس بگیرید.

عسل

درمان زخم دیابتی با عسل

عسل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که از سال‌های گذشته در درمان زخم‌ها و بیماری‌ها استفاده می‌شده است. این ماده از تشکیل اسکار زخم و رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

برای درمان می‌توانید عسل را روی زخم بمالید سپس پانسمان را روی آن قرار دهید؛ اما باید خیال شما از بهداشتی بودن عسل راحت باشد؛ در غیر این صورت ممکن است باعث بدتر شدن زخم شوید. به همین علت پیشنهاد می‌شود از عسل پزشکی که به صورت پانسمان‌ در داروخانه‌ها موجود است استفاده کنید. این پانسمان جزوی از پانسمان نوین است که روند بهبود زخم را کاهش می‌دهد. کارشناسان زخم ما برای  درمان زخم دیابتی در منزل نیز  از روش های نوین استفاده می کنند.

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

زردچوبه

درمان زخم دیابتی با زردچوبه

درمان زخم پای دیابتی با استفاده از زردچوبه جزو ادویه‌های معطر در آشپزخانه است که به جز خوش طعم کردن غذا خاصیت دیگری دارد که ممکن است از آن غافل باشید. این ادویه حاوی کورکومین است که خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضدقارچی دارد و از دیرباز در درمان بیماری‌ها و زخم‌ها به کار می‌رفته است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است کورکومین تولید کلاژن محل زخم را افزایش می‌دهد و بهبود زخم را سرعت می‌بخشد.

برای استفاده از این درمان، می‌توانید زردچوبه را با آب گرم مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی زخم قرار دهید؛ سپس آن را با یک باند تمیز بپوشانید.

سیر

درمان زخم دیابتی با سیر

یکی دیگر از راه های درمان زخم دیابتی در منزل سیر است که ترکیب آلیسن موجود در آن خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی دارد. طبق پژوهش‌های صورت گرفته مشخص شده که سیر باعث التیام زخم دیابت می‌شود. همچنین سیر یاعث رشد فیبروپلاستها می‌شود و ترمیم بافت را به دنبال دارد. شما می‌توانید سیر را رنده کرده و بر روی زخم قرار دهید؛ سپس زخم را پانسمان نمایید.

روغن نارگیل

درمان زخم دیابت با روغن نارگیل

درمان زخم پای دیابتی در خانه با استفاده از روغن نارگیل حاوی ماده مونولورین است که یک اسید چرب با خواص ضد میکروبی محسوب می‌شود. اسیدهای چرب موجود در روغن‌های گیاهی به بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند. بنابراین شما می‌توایند از این روغن برای درمان زخم دیابتی استفاده کنید.

رزماری

درمان زخم دیابتی با رزماری

رزماری نیز خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی دارد که به درمان زخم دیابتی کمک می‌کند. روغنی که از این گیاه به صورت خشک گرفته می‌شود در مقایسه با عصاره آبدار این گیاه در درمان زخم موثرتر است.

 

ذکر این نکته ضروری است روش‌های گفته شده برای زخم‌های سطحی به کار می‌رود و برای زخم‌های شدید لازم است به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. برای درمان زخم در مشهد، می‌توانید خانه زخم پارسیان را انتخاب نمایید.

 

برای درمان انواع زخم دیابت  و درمان زخم پای دیابتی در مشهد همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

پیشگیری از زخم پای دیابتی در منزل

برای پیشگیری از زخم دیابتی رعایت نکات زیر ضروری است:

شستن روزانه پاها و خشک کردن آن‌ها: لازم است به صورت روزانه و مرتب پاهای خود را بشویید و خشک کنید. پاهای خود را مدت طولانی در آب نگه ندارید و برای جلوگیری از ترک پا از لوسیون استفاده نمایید.

پوشیده نگه داشتن پاها: با توجه به اینکه افراد دیابتی ممکن است در پاهای خود حس نداشته باشند، لازم است پابرهنه راه نروید تا جسم تیزی به پای شما برخورد نکند. همچنین پیش از پوشیدن کفش از نبود سنگریزه در آن مطمئن شوید و از کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز استفاده نکنید.

چک کردن روزانه پاها: لازم است روزانه خودتان یا فرد دیگر پاهایتان را چک کنید و از عدم زخم، ورم و بریدگی مطمئن شوید.

گرفتن ناخن پا:  به صورت مرتب ناخن‌های پا را کوتاه نمایید و از بلند نگه داشتن ناخن پا جدا خودداری کنید.

نگه داشتن جریان خونرسانی به پاها: از پوشیدن کفش و جوراب تنگ امتناع کنید؛ زیرا این کار گردش خون را در ساق و کف پا قطع می‌کند. هنگام نشستن نیز کف پا را از زمین فاصله دهید و پاهای خود را روی هم نیاندازید.

سخن پایانی

زخم دیابت یکی از زخم‌هایی است که اگر جدی گرفته نشود، زیان‌های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. از این رو لازم است در صورت داشتن دیابت، پیشگیری و مراقبت‌های لازم را به کار ببرید تا از عوارض آن جلوگیری کنید.

در این مقاله به درمان زخم دیابتی در منزل پرداختیم و روش‌های آن را بیان کردیم؛ اما لازم است بدانید با این روش‌ها تنها زخم‌های کوچک را می‌توانید بهبود ببخشید و معاینه پزشک و درمان در کلینیک‌های معتبر ضروری است. شما می‌توایند خانه زخم مشهد را برای درمان انتخاب کنید.

این مجموعه با کادری مجرب و استفاده از بهترین متد، تلاش می‌کند بهترین خدمات را به شما عزیزیان ارائه دهد تا در کمترین زمان شاهد بهبود زخم‌های خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه زخم پارسیان