مشهد، چهار راه لشگر، جنب فروشگاه جانبو، کلینیک دیابت پارسیان طبقه۲ ( خانه زخم )

شماره تماس : ۰۹۱۵۹۳۷۱۰۷۵

پانسمان پی ار پی و 4کاربرد آن در درمان زخم

پانسمان پی ار پی یکی از انواع پانسمان‌های نوین است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود و در بهبود برخی از زخم‌ها موثر است پی آر پی می‌تواند در بهبود آسیب‌های قدیمی به شما کمک کند. هنگامی‌که پزشکان سرم پی آر پی را وارد منطقه هدف می‌کنند...
پانسمان پی ار پی

رزرو نوبت

 درمان انواع زخم توسط برترین کارشناسان زخم مشهد

پانسمان پی آر پی چیست؟

پانسمان پی ار پی (PRP) مخفف (Plasmma Rich Platelet) معنای پلاسمای غنی شده را می‌دهد. پلاسما جزو اجزای خون به شمار می‌رود که مواد بسیاری دارد که یکی از آن‌ها پلاکت است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر آن پروتئین‌های موجود در پلاسما باعث افزایش رشد سلول‌های جدید و سالم می‌شود. هدف از این درمان فراهم آوردن پلاکت بیشتر و انتقال به بافت از طریق گردش خون است. این کار به بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کند و بهبود آن را سرعت می‌بخشد.

در این درمان، دارای مواد بیوشیمیایی است که پروسه‌های ترمیمی بدن را تسهیل می‌کند. اجزای به کار رفته در این سرم به طور طبیعی سنتز شده‌اند تا بهبود زخم را سرعت بخشند. با توجه به این که در این روش از خون خود بیمار برای درمان استفاده می‌شود، عوارض مهمی ایجاد نمی‌کند. این روش در  درمان زخم بستر در مشهد نیز به کار می‌رود.

نحوه استفاده از پانسمان پی ار پی

برای استفاده از پانسمان پی ار پی ابتدا حدود ۱۰ یا ۳۰ سی سی خون از بیمار گرفته شده و درون کیت‌های مخصوص پی آر پی ریخته می‌شود. در این کیت‌ها موادی وجود دارد که از انعقاد خون جلوگیری می‌کند. کیت مورد نظر در دستگاه سانتریفیوژ به مدت ۱۵ دقیقه گذاشته می‌شود. پس از جداسازی سلول‌های خونی از یکدیگر، پلاکت‌ها در لایه بالاتری قرار می‌گیرند که به آرامی برداشته شده و آماده تزریق به محل مورد نظر می‌شوند. این روند حدود یک ساعت طول می‌کشد. پی آر پی در درمان بسیاری از زخم ها کاربرد دارد و درمان زخم سوختگی در مشهد با این روش در خانه زخم پارسیان انجام می‌شود.

کاربرد پانسمان پی ار پی

پی آر پی دارای کاربردهای زیر است:

  • ترمیم زخم دیابت
  • از بین بردن چین و چروک ناشی از افزایش سن
  • افزایش شادابی پوست
  • بر طرف کردن جای اسکار جراحی و سوختگی
  • درمان زخم عروقی
  • کمک به کاهش و قطع ریزش مو سر و کاشت مو
  • درمان زخم بستر
  • درمان زخم جراحی
  • درمان زخم سوختگی

مزایای استفاده از پانسمان پی آر پی

مزایای استفاده از این پانسمان پی ار پی به شرح زیر است:

  • احتمال بروز حساسیت پایین است.
  • به علت غیر تهاجمی بودن این روش، عوارض کمتری دارد.
  • این درمان نیاز به بستری و استراحت ندارد.
  • این درمان بدون درد است.
  • ماندگاری طولانی دارد و هزینه آن نیز کمتر است.

مزایای استفاده از پانسمان پی ار پی

جهت درمان با پانسمان پی ار پی چون از خون خود فرد استفاده می‌شود احتمال به وجود آمدن عوارض و منتقل شدن بیماری‌های دیگر به حداقل می‌رسد.
احتمال به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی و عفونت در روش پی آر پی وجود ندارد.
با توجه به کیت‌های مخصوص پروسه کار بسیار ساده و کاملاً استریل خواهد بود.
چون روش غیرتهاجمی بوده و عوارض کمتر از دیگر روش ها است.
ماندگاری اثر آن طولانی بوده و نسبت بهروش‌های مشابه (مثل جراحی) هزینه کم‌تری دارد.
درمان با پی آر پی نیاز به بستری و استراحت ندارد.

مکانیسم درمان زخم با پانسمان پی ار پی

روند ترمیم زخم شامل رهاسازی کاملاً منظم و مرحله‌به‌مرحله و تعامل پیچیده چندین فاکتور هورمونی و چند نوع سلول می باشد. این فرآیند از سه مرحله تشکیل می‌گردد:

  1. التهاب
  2. تکثیر سلولی
  3. بازآرایی بافت

عوارض استفاده از پانسمان پی ار پی

با نوجه به اینکه پی آر پی از خون بیمار گرفته می‌شود، عوارض خاصی ندارد. در مواردی اندک ممکن است در محل تزریق، خونریزی یا التهاب مشاهده شود. لازم است بیمارانی که از این درمان استفاده می‌کنند به مدت 2 تا 4 هفته قبل و بعد از این درمان، از مصرف داروهای ضدالتهاب خودداری نمایند.

 

اهمیت استفاده از کیت PRP با کیفیت

امروزه پانسمان پی ار پی به یکی از بهترین روش‌ها برای درمان پوست و مو است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت پوست افراد داشته باشد. در این روش درمانی، مقداری خون از خود بیمار گرفته می‌شود و سپس با پلاسمای موجود در کیت‌های مخصوص آن ترکیب می‌شود. یکی از مواردی که در این روش درمانی اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از کیت‌های مناسب است. در شهرمد شما می‌توانید بهترین کیت‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید. تمامی محصولات موجود در مجموعه ما از بهترین کیت‌های موجود در بازار هستند و می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در درمان مورد نظر شما داشته باشند.

کلام آخر

پی آر پی یکی از روش‌های پانسمان‌ نوین است که در درمان زخم‌ها موثر است. برای استفاده از این روش در مشهد، می‌توانید به خانه زخم پارسیان مراجعه و  از خدمات این مرکز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه زخم پارسیان